Lucia/Jul/Nyårsfirande med AF

Hejhej alla AF:are!
 
Ledsen för inaktivitet men det har varit mkt att ta hand om irl just nu :) Jag kan lova er att när det väl blir jullov kommer jag att befinna mig i Jorvik allt oftare!
 
Nu ska jag komma till saken; Jag har fått önskemål om julfirande och luciatåg ifrån medlemmar och tänkte att detta kan vi ordna. Ett luciatåg just på luciadagen är som vi alla vet för sent men vi kan bryta normerna lite och ha ett ändå.
Jag och Jaqqi ska anordna ett tåg som kommer att vandra igenom Jorvik något av datumen mellan Jul och Nyår. 
 
Lucian kommer Jag och Jaqqi tillsammans välja ut då det fungerade bra förra året! Däremot kan ni andra som kan tänka er vara med få önska roll i tåget.
 
Det ni kan välja mellan och de krav som vi satt kommer nedan!
 
*Tärna (Luciaklänningen, vit mössa/hatt, Vita tights eller vit kjol, vita skor/stövlar, vita handskar/vantar, vit/cream (grå), (isabell/palomino) häst i "mellanstorlek", vitt träns, barbacka, inga lindor, (röd/vit rosett på tränset eller mistel)
 
*Stjärngosse (Endast klubbens killar) -(Vit skjorta, vita tights, vita skor/stövlar, gul mössa/LT-hatt, vita handskar/vantar, vit/cream/grå/Svart häst i "mellanstorlek", vitt/gult träns, barbacka, inga lindor)
 
*Pepparkaksgubbe/gumma (Gubbe- Tjocktröjan och byxorna i pepparkakssetet. Gumma- Klänningen och byxorna i pepparkakssetet eller vita tights, vit/brun kjol. Gubbe/gumma- Vita/bruna skor/stövlar, pepparkakshatt/brun hatt, vita/bruna handskar/vantar, Brun häst i "mellanstorlek", brunt/svart/vitt träns, barbacka, inga lindor)
 
*Tomtenisse (Tomtetröja/jacka/kavaj/klänning eller vit kjorta, vita/röda tights, vit/röd kjol. Vita/röda skor/stövlar, vira/svarta/röda handskar, tomteluva, valfri hästfärg i valfri storlek, Rött/vitt/svart träns, barbacka, vita/röda/tomtelindor, (inga), röd/vit rosett på träns/svans, mistel. 
 
*Marsipangris, Julskinka, Paket, Gran, Ren, mm mm mm- Använd er fantasi men glöm inte att jag kan neka eran klädsel ;D 
 
OBS: Jag vill gärna ha ett tåg utan allt för färgglada peruker, alltså skall Tärnor, Stjärngossar & Pepparkakor ha neutralt hår :)  Undantag för tex tomtenissar, karameller, paket osv.


KOMMENTARER
Hannah Muffinen

TOMTENISSSSSSEEEEE !!!! :3

2013-12-14 21:23:12
Claudia Darkstar

Tärna, då jag i så fall inte hinner få ihop alla kläder till något av de andra alternativen och jag har inget bättre att komma med själv haha owo

2013-12-25 14:00:38
Maja mountainpie

Om jag kan den dagen det blir så kommer jag som tomtenisse :-d:love: tihihi

2013-12-25 14:08:32
Annie Southrock

Tärna :-d

2013-12-26 22:40:42


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback